تحقق ۱۰۶ درصدی درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی
تحقق ۱۰۶ درصدی درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از تحقق ۱۰۶ درصدی درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش جارچی آذربایجان، بهارک نصر در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۲ عملکرد درآمدهای استان در سال گذشته را حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و رقم مصوب این درآمدها را ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۶ درصد درآمدهای استان در سال ۱۴۰۱ محقق شده افزود: درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد رشد داشته است.

نصر تصریح کرد: با وجود این میزان رشد درآمدهای مصوب استان و تحقق ۱۰۰ درصدی این درآمدها، حدود ۶۹۰ میلیارد تومان مازاد درآمد وصولی استان بوده و عملکرد درآمدهای ما ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: این میزان افزایش عملکرد درآمدی موجب شد، تخصیص استان از میانگین کشور هشت درصد بیشتر ابلاغ شود.

وی ابراز داشت: سال گذشته اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به نسبت سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد رشد داشته که از میانگین کشور بالاتر بوده است.

نصر اعتبارات استانی مصوب آذربایجان شرقی را رقم دوهزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این اعتبارات یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان یعنی ۷۶ درصد تخصیص پیدا کرده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: اعتبار مصوب سایر ردیف‌های ابلاغی استان در سال گذشته حدود ۳۷۳ میلیارد تومان بوده که ۹۲ درصد تخصیص داشته است.

وی گفت: سر جمع تخصیص استانی ما حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که ۷۹ درصد اعتبارات استانی در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص داشته است.

نصر اذعان داشت: تعداد کل پروژه‌های استانی آذربایجان شرقی ۹۲۶ پروژه با اعتبار دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال در قالب موافقت نامه‌ها مبادله شده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تعداد پروژه‌های احداثی و توسعه‌ای استان را ۴۵۸ پروژه خواند و افزود: اولویت ما این بوده که پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص کاملی بگیرند تا این پروژه‌ها با میانگین طول عمر هشت سال به سرانجام برسند.

وی توضیح داد: با تخصیص‌هایی که به دستگاه‌ها ابلاغ شد، پیش بینی می‌کردیم ۳۲۹ پروژه در سال ۱۴۰۱ به خاتمه برسند که از این تعداد ۱۷۷ پروژه با ۲۷۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص ۱۰۰ درصد داشتند.