فضای شهر تبریز این روزها سرشار از حال و هوای کتاب است
فضای شهر تبریز این روزها سرشار از حال و هوای کتاب است
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: فضای شهر تبریز این روزها سرشار از حال و هوای کتاب است .

به گزارش جارچی آذربایجان، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران امروز در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار کرد: این اولین نمایشگاه کتابی است که بعد از همه‌گیری کرونا در کشور برگزار می‌شود و این یک فضل تقدم برای استان آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان استان در تلاش برای رقم زدن یک خاطره خوب در ذهن مردم هستند، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت سفر به تاجیکستان نتوانستند در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران تاکید کرد: وقتی نمایشگاه کتاب در فضای شهری ایجاد می‌شود، از تبلیغات گرفته تا روزشمار برای برگزاری، همه آن فضا را درک خواهند کرد، فضای شهر تبریز هم این روزها سرشار از حال و هوای کتاب است.

رمضانی گفت: ۵ هزار ناشر فعال و ۵۰ هزار نویسنده در کشور فعال هستند که سالانه اثر تولید می‌کنند و  این امر مهم و قابل توجهی در حوزه نشر کتاب است.

رمضانی تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌های ما  در منطقه جزو گسترده ترین شبکه فرهنگی است و مجموع تصویرگران ما در حال رقابت با دنیا هستند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران یادآور شد: با برگزاری نمایشگاه برای دغدغه کتابفروشان نیز فکری شد چراکه برخی از آنها معتقدند که کسب و کار آنها با نمایشگاه کتاب دچار اخلال می‌شود؛ از این‌رو کتاب فروشان استان و سایر کتاب فروشان کشور همزمان با نمایشگاه حضوری، در فضای مجازی نیز می‌توانند با همین یارانه خرید کنند یعنی حتی در دورترین نقطه هم علاقمندان به کتاب می‌توانند از این یارانه بهره ببرند و کتاب بخرند.