وجود بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی، صنعتی و خصوصی در آذربایجان شرقی
وجود بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی، صنعتی و خصوصی در آذربایجان شرقی
مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از وجود بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی، صنعتی و خصوصی در استان آذباجیان شرقی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری جارچی آذربایجان حسن عدالتی در بازدید صمیمی از غرفه پایگاه خبری جارچی آدربایجان گفت: باتوجه به پتانسیل استان در قدمتی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی که دارد امسال در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری شاهد حضور بسیار زیاد رسانه ها هستیم که امید است سال های دیگر نیز این نمایشگاه ها پر رونق تر و بهتر از همیشه به شکل منطقه ای در اوراسیا و قفقاز برگزار شود.
مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره چگونگی مسئله اقتصاد و توسعه اقتصادی استان خاطرنشان کرد: بخش دولتی از سال ۱۳۷۹ رویکردی در حوزه سرمایه گذاری در استان ها به وجود آورده است که استان ما در این حوزه مظلوم واقع شد و لذا در این راستا در دولت سیزدهم با کمک های ریاست جمهوری حوزه مهجور مانده احیا شد که این کار در حوزه مصوبات سفر و افزایش سرمایه گذاری در استان قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: ظرفیت استان آذربایجان شرقی بیشتر در حوزه بخش خصوصی است چرا که بزرگترین بنگاه های اقتصادی، صنعتی و خصوصی کشور در استان آدربایجان شرقی و خصوصا شهر تبریز، آذرشهر و شبستر مستقر است که این نشان دهنده وجود ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی و منابع هوشمندانه در استان آذربایجان شرقی است.
عدالتی اذعان کرد: با وجود تمامی مخالفت هایی که در خصوص حوزه آبریز دریاچه ارومیه وجود داشت، قدرتمندین ترین مهد حوزه فولاد بخش خصوصی کشور استان آذربایجان شرقی است که نه تنها در این حوزه بلکه در عرصه صنایع غذایی نیز حرف اول و آخر کشور را میزنیم.
وی با اشاره به وجود گره انرژی در استان و کشور گفت: شهرک های صنعتی در حوزه پست های برق با مشکل مواجه هستند چرا که یک ظرفیت محدود دارند و طبیعتا درخواست مدواوم و سریع تر در حوزه های رسانه ای در سطح ملی میتواند منابع را به سمت استان آذربایجان شرقی سرازیر کند.
مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پایان افزود: امید است با تمامی اقداماتی که در خصوص پیشرفت و رشد استان آذربایجان شرقی در همه عرصه ها انجام گرفته شاهد رویداد ها و دستاورد های عالی در حوزه های مختلف باشیم.