مس سونگون در انتظار قهرمانی آسیا است/ تلاش برای رشد و پرورش ورزشکاران بومی
مس سونگون در انتظار قهرمانی آسیا است/ تلاش برای رشد و پرورش ورزشکاران بومی
مدیرعامل باشگاه فرهنگی مس سونگون ورزقان عنوان کرد: ما میزبان جام باشگاه‌های آسیا در فوتسال هستیم و به همین دلیل به قهرمانی در این مسابقات چشم دوخته‌ایم.

به گزارش جارچی آذربایجان، یاسر نجف زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود باشگاه مس سونگون در شمالغرب کشور یکی از الطاف الهی بوده چراکه این مجموعه به معنای واقعی باشگاه است، البته کار سختی است که در رشته‌های مختلف فوتسال، فوتبال، تکواندو، شنا و شیرجه و…تیمداری کنید اما تلاش کردیم با توجه به تخصص و مدیریت این رشته‌ها را مدیریت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: نزدیک چهل و دو روزی می شود که در باشگاه مس سونگون ورزقان مشغول فعالیت هستم ، باید بگویم که این باشگاه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه ورزشی داشته و لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی مس سونگون در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: قبل از حضور در مس سونگون برنامه‌ای به نام استراتژی توسعه به مدیران باشگاه ارائه کردیم، تشخیص، تدبیر و تخصیص منابع در قالب این استراتژی برای حل مشکلات باشگاه آمده است. از سوی دیگر نگاه توسعه‌ای هم داریم.
نجف زاده با بیان اینکه ما فقط به دنبال ورزش هستیم و سیاست‌ ما تنش صفر است؛ گفت: با کسی دعوا نداریم و به دنبال اجماع‌سازی در زیر سایه قانون هستیم تا یک سازمان عقلایی را در شمالغرب کشور برپا سازیم. ما به دنبال افراد نیستیم بلکه به دنبال افکار هستیم و جناح‌های سیاسی برای ما مهم نیستند بلکه افکار افراد را اولویت قرار می‌دهیم.

مدیرعامل مس سونگون در خصوص درخواست برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در تبریز عنوان کرد: ما میزبان جام باشگاه‌های آسیا در فوتسال هستیم و به همین دلیل به قهرمانی در این مسابقات چشم دوخته‌ایم.

وی با بیان اینکه باشگاه به بزرگی مس سونگون یک چمن و استخر ندارد ، مطرح کرد: در ورزقان به دنبال کمپ ورزشی شامل سالن چندمنظوره و هتل و استخر هستیم که به ما قول داده‌اند سال بعد بتوانیم بازی‌های فوتسال را آنجا برگزار کنیم.

نجف‌زاده به بودجه محدود باشگاه مس سونگون اشاره و مطرح کرد: ما توانایی پشتیبانی از تمام ورزش‌ها را نداریم اما تا حد امکان به دنبال حمایت از رشته‌های مختلف بوده و برای سال بعد به دنبال افزایش رشته‌های ورزشی خود هستیم.

مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان اولویت این باشگاه را توسعه نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: به دنبال ایجاد محیط مناسب برای افراد بومی هستیم تا در این باشگاه رشد کنند به طور مثال در فوتبال با ۲۵ نفر قرارداد داخلی بستیم که فقط ۵ نفر غیربومی هستند و ۳ نفر هم از خود شهرستان ورزقان هستند که واقعا جای خوشحالی دارد.

وی با اشاره به بومی‌گرایی در باشگاه مس سونگون توضیح داد: در فوتسال با ۲۳ نفر قرار داریم که ۱۱ نفر بومی بوده و ۶ نفر از آنان اهل ورزقان هستند. کل کادر فنی تیم والیبال ما هم بومی هستند و هدف داریم که ۷۵ درصد بازیکنان والیبال بومی باشند.

نجف زاده در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: بودجه پنج باشگاه مس زیرمجموعه اداره ورزش شرکت ملی صنایع مس ایران است و جدا از معادن هستند. بودجه‌ای که در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهند کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند اما قول مساعد برای نگاه ویژه را گرفته‌ایم و به دنبال جذب سه اسپانسر هستیم تا روی لباس تیم‌های مس سونگون ظاهر شود.