فعالیت ۱۴۸۲ داروساز در آذربایجان شرقی/ تبریز ۵۰۵ داروخانه دارد
فعالیت ۱۴۸۲ داروساز در آذربایجان شرقی/ تبریز ۵۰۵ داروخانه دارد
رییس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۴۸۲ داروساز در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش جارچی آذربایجان، بهزاد محیط مافی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داروسازی یکی از اصلی ترین حلقه‌های درمان بوده که با حرفه پزشکی ارتباط تنگاتنگی دارد، ما باید جایگاه این شغل ارزشمند را ارتقا دهیم و به همگان بشناسانیم.

رییس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۴۸۲ داروساز در سطح استان خبر داد و افزود: ۸۲۶ داروخانه در سطح استان و ۶۵۶ مسئول فنی داروخانه مجوز فعالیت دارند.

محیط مافی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است، باید گفت حوزه سلامت حوزه رقابتی نبوده و اگر روند کنونی تداوم یابد توزیع دارو با پلتفرم‌های مجازی بسیار خطرناک بوده و به زودی به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رییس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۵۰۵ داروخانه در سطح شهر تبریز خبر داد و گفت : ۱۰ درصد داروخانه‌های کشور دولتی و ۹۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است، ۵۵ درصد فروش دارو مربوط به داروخانه‌های دولتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: قبلاً به ازای هر ۲۰۰ متر مجوز یک داروخانه صادر می‌شد و همچنین داروخانه‌های شبانه روزی باید از همدیگر یک کیلومتر فاصله داشتند ولی با ورود شورای رقابت این موضوعات حذف شد و هم اکنون شاهد ازدیاد داروخانه در بسیاری از مناطق شهر تبریز هستیم.

محیط مافی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: همانطور که مستحضرید نظارت جدی سازمان غذا و دارو از داروخانه‌ها به صورت مرتب انجام می گیرد، کالای قاچاق در داروخانه‌ها نداریم و این موضوع به صورت مرتب توسط مسئولان امر نظارت می‌شود.