ضرورت مطالبه‌‎گری خبرنگاران از مسئولان/ سپاه حق ورود به موضوع انتخابات را ندارد
ضرورت مطالبه‌‎گری خبرنگاران از مسئولان/ سپاه حق ورود به موضوع انتخابات را ندارد
فرمانده سپاه عاشورا به موضوع مهم انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکرد این مجموعه در این عرصه مهم سیاسی برگزاری امن، سالم و تلاش برای حضور حداکثری مردم در چای صندوق های رای است و به هیچ عنوان سپاه دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش جارچی آذربایجان، سردار اصغر عباسقلی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان رزمندگان عرصه های فرهنگی و دفاع از امنیت، آرامش و آسایش ملت و نیز نقطه امیدآفرینی و مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی هستند، اهالی رسانه سردمدار و پیش قراولان صحنه های رسانه ای بوده که باید در این راه با آگاهی و دشمن شناسی وارد شده و در راستای ایفای نقش تاثیرگذار خود در جامعه گام های استوار بردارند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص برگزاری کنگره ده هزار شهید آذربایجان ابراز کرد: هر ۵ سال یک بار در یکی از استانهای کشور کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان برگزار می شود که خوشبختانه امسال این رویداد مهم در آذربایجان شرقی اجرایی خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هم اکنون کشور با هجمه های سنگین رسانه ای دشمنان مواجه است، اتخاذ مواضع صریح را از انتظارات خود از رسانه های گروهی عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که امروز محور تمام مخالفت ها علیه ایران مساله اسلام است و این موضوعی نیست که درباره آن وارد معامله شد.

وی اعمال انواع تحریم های ظالمانه و بی سابقه علیه جمهوری اسلامی را نشانه ای آشکار از کینه توزی های دشمنان علیه ملت ایران خواند و با اشاره به اینکه انواع مشکلات کنونی کشور در حوزه های معیشتی، انرژی و مسایل محیط زیستی ناشی از همین تحریم ها است، گفت: نگاه به بیرون عامل اصلی شرایط کنونی است که رسالت اصلی رسانه در این وضعیت امیدآفرینی و زمینه سازی برای خدمت بیشتر مسئولان و مدیران در رده های مختلف است.

عباسقلیزاده در بخش دیگری از سخنانش خود تاکید کرد: مشکلات در بدنه دولت نیز وجود دارد، این مشکلات که در سطح کارشناسان و مدیران قابل رویت است باید جای خود را به هموارسازی مسیرهای توسعه کشور و مانع زدایی از حوزه های تولید و صنعت بدهد تا بتوان با کمک آحاد مردم و به خصوص رسانه ها، زمینه های رشد و پیشرفت کشور را فراهم ساخت.

وی با تاکید بر نقش مطالبه گری رسانه ها در بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور، اذعان کرد: برپایی میزهای خدمت بهترین فرصت برای اصحاب رسانه است که با موشکافی خاص خود مسایل، مشکلات و مسیرهای نادرست مدیریتی را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح روش و شیوه های نادرست وارد میدان شوند، چون در غیر این صورت و بدون کمک رسانه ها توسعه همه جانبه کشور محقق شدنی نیست.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: یکی از دلایل اصلی و مهم مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی کشور مربوط به روش های اشتباه دولت های قبلی بوده و بدهی های کلان و هنگفتی که دولت قبلی برای دولت کنونی به بار آورده است از جمله این مشکلات است که حل و فصل آن زمان بر خواهد بود.

عباسقلی زاده با قدرانی از دشمن شناسی و آگاهی خاص رسانه ها و اهالی خبرنگاران آذربایجان شرقی، یادآور شد: در جریان اغتشاشات اخیر و توطئه های دشمنان برای تهییج افکار عمومی و اعلام فراخوان های مختلف برای ایجاد بلوا و آشوب، آحاد مردم و به خصوص رسانه های منطقه نشان دادند که همچنان در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا مصر هستند.

فرمانده سپاه عاشورا یکی از مسایل مهم و مطالبات به حق مردم آذربایجان را مربوط به وضعیت نگران کننده دریاچه ارومیه دانست و با تاکید بر اینکه این موضوع به هیچ عنوان امنیتی نیست، گفت: موضوع خشک شدن این دریاچه اجتماعی و زیست محیطی و مدیریتی است که باید با تصمیمات درست و علمی نسبت به احیای آن اقدام شود.

فرمانده سپاه عاشورا به موضوع مهم انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد این مجموعه در این عرصه مهم سیاسی برگزاری امن، سالم و تلاش برای حضور حداکثری مردم در چای صندوق های رای است و به هیچ عنوان سپاه دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.