راه‌اندازی سامانه جامع تجارت نیازمند همکاری تمامی صنوف در استان است
راه‌اندازی سامانه جامع تجارت نیازمند همکاری تمامی صنوف در استان است
مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برای راه اندازی کسب و کار جدید و سامانه های الکترونیکی یک سری موانع و مشکلات است که با برگزاری دورهای آموزشی و توجیهی با همکاری صنوف ذینفع حل خواهد شد.

به گزارش جارچی آذربایجان، جعفر رزمی در جلسه توجیهی ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها، گفت: مجموعه ستاد قاچاق کالا در کشور دو سیاست کلی در دو حوزه دارد که یکی مربوط به پیشگیری و دیگری مقابله می باشد که بخش اعظم رویکرد در حوزه پیشگیری می باشد.

وی افزود: سامانه جامع تجارت ایران مربوط به حوزه پیشگیری ستاد قاچاق کالا و ارز بوده و در راستای شناسایی شبکه رسمی از غیررسمی است.

رزمی افزود: کالایی که از شبکه رسمی وارد کشور شده و یا در داخل تولید می شود باید حقوق و عوارض دولتی را پرداخت کند و چنانچه کالایی از شبکه غیررسمی وارد کشور شده و یا در داخل تولید می شود کالای قاچاق محسوب می شود.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی افزود: سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیل‌کننده برای انجام امور بازرگانی است. در شرایطی که پیچیدگی‌های قانونی و اداری زیادی باعث شده که مسئله تجارت بین‌الملل به امری پیچیده تبدیل شود، نیاز به سیستم‌های تسهیل گری مثل سامانه تجارت ایران به‌واقع احساس می‌شود. این سیستم‌های تسهیل گر دسترسی تجار را به بسیاری از فرصت‌ها آسان‌تر می‌کند

وی گفت: سامانه جامع تجارت الکترونیک یا همان سامانه ثبت سفارش کالا، یک نوع از سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیندها در تجارت است که قرار است پل ارتباطی بین تجار و بازرگانان، با دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه تجارت بین‌الملل باشند و در بسیاری از صنوف در استان اجرا شده است.