جایگاه تبریز در تمامی عرصه‌ها باید حفظ شود / بخشودگی جریمه ۶۰ میلیاردی دیرکرد وام‌های شهرداری تبریز
جایگاه تبریز در تمامی عرصه‌ها باید حفظ شود / بخشودگی جریمه ۶۰ میلیاردی دیرکرد وام‌های شهرداری تبریز
شهردار تبریز عنوان کرد: جایگاه تبریز در تمامی عرصه ها باید حفظ شود و همواره سعی کردیم پیشرو بودن تبریز را سرلوحه کار خویش قرار دهیم بر همین اساس از طریق مذاکرات با بانک شهر، جریمه ۶۰ میلیارد تومانی ناشی از دیرکرد وام حل شد.

به گزارش جارچی آذربایجان، یعقوب هوشیار شامگاه چهارشنبه در سومین نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران با نکته سنجی می تواند ما را در راستای فعالیت بهتر یاری کنند تا در عملکرد موفق تر عمل نماییم تا امورات به نفع شهروندان باشند

وی با بیان اینکه دوره جدید مدیریت شهری پس از آغاز به کارش طبق سیاست گذاری های شورا به نحو احسن عمل کرده است، ادامه داد: ما در سال گذشته در خصوص حوزه محیط زیستی اقدامات خوبی را اتخاذ کردیم بطوریکه حتی به انداز یک روز هوای نا سالم نداشتیم.

شهردار تبریز افزود: در حوزه اتوبوسرانی نسبت به افزایش ناوگان حمل و نقل اقدام کرده ایم بطوریکه صد نفر نیرو به عنوان راننده جذب خواهیم داشت، همچنین در حوزه عمرانی نیز بسیاری از پروژه های ناقص را توانسته ایم با بودجه موجود به مراحل تکمیلی برسانیم

هوشیار با بیان اینکه همانطور که به اعضای شورای شهر هم قول داده ایم در راستای اقدامات به شکل احسن فعالیت کرده ایم، مطرح کرد: از ابتدای کار تا به اکنون۳۷ قرار خدمت و ۱۰۰ دیدار مردمی داشتیم

وی ابراز کرد: ما رویدادهای بسیاری در پیش رو داریم که یکی از آنها کنگره ملی ده هزار شهید بوده که طی سال جاری برگزار می شود

شهردار تبریز ضمن قدردانی از زحمات تمامی خبرنگاران بیان کرد: اصحاب رسانه با انتقادشان ما را آگاه تر کردند، امیدواریم در لحظات خوب کنار این عزیزان باشیم .

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: شهرداری تبریز در حوزه تنظیف زحمات بسیاری را متحمل می شوند ولی موضوع پسماند یکی از موضوعات مهمی بوده که رویکردهای جدیدی برای آن داریم و طبق هدف گذاری در سال جاری میزان تولید زباله را کاهش خواهیم داد

وی در خصوص برچیده شدن لونا پارک ائل گلی توضیح داد: با یک محدودیتی در ثبت ائل گلی روبه رو بودیم ولی توانستیم آن را حل و رفع کنیم، امسال هم در راستای جابجایی لونا پارک اقداماتی صورت خواهد گرفت.

هوشیار با بیان اینکه پیشنهاد حمایت از باشگاه تراکتورسازی به بانک شهر ارائه شده است، ادامه داد: مدیران بانک شهر نیز پیگیر حمایت و همکاری مالی با سرخ پوشان تراکتور هستند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تبریز همیشه در حوزه های مختلف پیشرو بوده و در موضع انفعال قرار ندارد، تصریح کرد: بر همین اساس شهرداری تبریز پیشرو مطالبه از سران سه قوه در خصوص  ضروت جرم انگاری برای ساخت وساز غیر مجاز بوده و کلانشهرهای دیگر نیز تایید کننده این مطالبه بودند.

هوشیار ضمن اشاره به اینکه مدیریت شهری خود را ملزم به استفاده حداکثری از مجموعه های مالی و جذب مشارکت می داند، خاطر نشان کرد: در موضوع اوراق مشارکت، تبریز تنها شهری است که موفق به کاهش یک درصدی کارمزد اوراق مشارکت از بانک شهر شده است.

وی در پایان افزود: پروژه های مشارکتی بانک شهر با شهرداری تبریز تعیین تکلیف و تمامی پروژه های سرمایه گذاری با مدنظر  قرار گرفتن منافع شهر، فعال می شود.