بسیج مایه امنیت، آسایش و پیشرفت نظام اسلامی است/ اجرای یک‌هزار و ۲۲۰ برنامه طی هفته جاری
بسیج مایه امنیت، آسایش و پیشرفت نظام اسلامی است/ اجرای یک‌هزار و ۲۲۰ برنامه طی هفته جاری
فرمانده سپاه عاشورا بسیج را مایه امنیت، آسایش، آرامش، عزت، اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی دانست و گفت: بسیج در هر حوزه ای که وارد شده است کارنامه ای درخشان از خود باقی گذاشته است.

به گزارش جارچی آذربایجان،سردار علی‌اصغر عباسقلیزاده، عصر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت بسیج، اظهارداشت: امنیت مثال‌زدنی که برای فعالیت‌های روزمره اقشار مردم شاهد هستیم، مرهون فعالیت‌های شبانه‌روزی این نیروی مخلص است؛ چراکه در سایه امینت قطعا شاهد پیشرفت نیز خواهیم بود.

وی وضعیت امروز غزه را مثال ملموس و عینی، ناامنی دانست و گفت: در سایه اقتدار جمهوری اسلامی، تمام ابرقدرت‌های جهان با همه تحریم‌ها و تهدیدها، جرات تقابل با ما را ندارند؛ این‌ها همه در سایه اقتدار بسیج و ترویج تفکر بسیجی بوجود آمده است.

فرمانده سپاه عاشورا به برخی پیشرفت‌های ایران اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب پرداخت و گفت: برای مثال بیش‌از ۹۵ درصد داروها را ما خودمان تولید می‌کنیم، دوران منحوس پهلوی عمدتا پزشکان ما از کشورهای دیگر می‌آمدند ولی امروزه پزشکان متخصص به کشورهای دیگر نیز هم‌زمان خدمات پزشکی می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که، بسیج محصور به عضوهای اقشار ۱۸ گانه نیست و همه مردم ایران بسیجی هستند، اذعان داشت: الان ۴۵ سال است در تحریم هستیم، از اشخاص تا کارخانه‌ها همه آسیب تحریم را خورده‌اند اما با این اوصاف پشت نظام و کشور بوده‌اند، اما مردم ناراضی هستند و باید با تلاش دولت و مطالبه رسانه‌ها مرتفع شود؛ بخشی از این مشکلات از سنگ‌اندازی کشورهای مخالف با ما و بخشی نیز قصور دولت‌های پیشین است، هرچند که دولت فعلی در بخش‌ اقتصادی تلاش وافری دارد.

عباسقلیزاده شعارهای سال مقام معظم رهبری را یک فرمان سال دانست و تاکید کرد: این شعارها باید اطاعت، اجرا و عملیاتی شود، ۱۵ سال است ‌که شعار مقام معظم رهبری حول مسائل و مباحث اقتصادی، اشتغال، رفع تورم و رفاه معیشتی است تا باعث نارضایتی اقشار جامعه نشود.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فجایع و جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه، یادآور شد: ۷۵ سال است که رژیم‌صهیونیستی با غصب و کشتار فلسطینی‌‌ها فاجعه‌ای تاریخی رخ داده که هیچ‌کس از نیز پشتیبان فلسطینی‌ها نبوده، اما به برکت جمهوری اسلامی همان رزمندگان به سلاح‌های پیشرفته‌ای شده‌اند تا امروز آنان بتوانند مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کنند.

وی افزود: نه تنها مردم فلسطین یاوری نداشته‌اند بلکه رهبران عربی با رژیم‌صهیونیستی مراودات اقتصادی و سیاسی داشته‌اند و امروز علی‌رغم تجهیزات پیشرفته رژیم‌صهیونیستی این رزمندگان توانستند به عمق جغرافیای آنان نفوذ کنند و در سایه حمایت‌های جمهوری اسلامی وجدان‌های بیدار دنیا به پا خواست و سیلی از نفرت برای رژیم‌صهیونیستی ایجاد شد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج، گفت: هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت؛ در این هفته هر روز یک اسم گذاشته است که برحسب هر اسم برنامه‌های تدارک دیده شده است.

عباسقلیزاده اضافه کرد: یک هزار و ۲۲۰ برنامه در تمام ابعاد برای هفته بسیج در استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام کمک تحصیلی، کمک به آزادسازی زندانیان با جرائم غیرعمد، تهیه ۲۱۹ جهیزیه برای نوعروسان، تهیه کالاهای اساسی خانوار نیازمند، خدمات آموزشی اعم از تدریس خصوصی و عمومی، ترمیم ۱۴۰ واحد مسکونی و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  با هزینه کرد ۵۳ میلیارد تومان از جمله کارهای صورت گرفته در سپاه عاشورا است

عباسقلیزاده یادآور شد: راه‌سازی، آسفالت‌ریزی مسیرهای تردد روستایی، آبرسانی به ۱۷۸ روستا، تصویب آبرسانی برای ۵۰۰ روستا در سال جدید، استفاده از انرژی خورشید، تعمیر و بازسازی ۳۰ باب مسجد و حسینیه، ساماندهی گلزار شهدا، ۳ پروژه احداث مدرسه، ساخت مسکن ملی، اجرای ۴۱ پروژه سلامت اعم از ۲۵ باب مرکز سلامت و ۱۶ خانه بهداشت  در اقصی نقاط استان از جمله کارهای در دست اجرا و تمام شده سپاه عاشورا در سال جاری بود.