اوقاف در سراسر کشور از دانش بنیان ها حمایت می کند
 اوقاف در سراسر کشور از دانش بنیان ها حمایت می کند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایحان شرقی از حمایت سازمان اوقاف از دانش بنیان ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جارچی آذربایجان حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در بازدید ازغرفه پایگاه خبری جارچی آذربایجان گفت: مجموعه اوقاف و نهاد وقف، نهادی مفصل برای خدمت رسانی به مردم هستند که در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی فعالیت می کنند و به نوعی می توان گفت در عرصه اقتصادی یکی از دستگاه های خدمت رسان برای اقتصاد کشور هستند چرا که وقف پشتوانه اقتصادی اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به یاری رسان بودن سازمان اوقاف به صنعت استان اذعان کرد: ما در استان بیش از ۴ هزار وقف و ۲۰ هزار رقبات زیر آن مجموعه عظیم داریم که یکی از این موقوفه ها، موقوفه‌ قائم مقام فراهانی است که مساحتی را که وقف کردند ۳۸ هزارهکتاری است که شامل شهرک سرمایه گذاری خارجی، شهرک بعثت، گمرک سهلان، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و مجموعه های دیگرمیشود.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز ۴۳۵ باب از مدارس استان به صورت وقف هستند که مدرسه خیابانی و طالقانی نمونه هایی از این مدارس هستند و لذا علاوه برحوزه آموزش سازمان اوقاف در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمت رسانی می کند و در خدمت مردم است چرا که ۷ بیمارستان تبریز به صورت وقف هستند که بیمارستان کودکان مردانی آذر نمونه ای از این بیمارستان ها است و واقف آن نیز مردانی آذر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به حمایت اوقاف از عرصه های مختلف دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مجموعه هایی که اوقاف به صورت جدی از آنها حمایت می کند حوزه دانش بنیان است چرا که حوزه دانش بنیان خدمات ارزنده ای را به مردم و کشور ارائه کرده و ما نیز باید از آنها حمایت کنیم تا شاهد دستاورد های عالی در این عرصه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه در عرصه مخابراتی مودم هایی که برای مخابرات تولید می شوند برای سازمان اوقاف هستند گفت: قبل از اینکه مقام معظم رهبری منشور اقتصاد دریا مبنا را طرح کنند سازمان اوقاف پیشتاز در این زمینه بودند چرا که سازمان اوقاف از قبل تولیداتی در زمینه دریا مبنا داشته است.

وی از افتتاح بزرگ ترین مجموعه سردخانه در منطقه ارسباران خبرداد و تصریح کرد: انجام این کار به سود کشاورزان است چرا که در آن منطقه سردخانه زیر صفر درجه وجود ندارد به همین علت تصمیم بر آن شد تا یک سردخانه در این منطقه ایجاد شود تا کشاورزان بیشتر از این دچار مشکل نشوند و لذا در حوزه کشاورزی نیز بیش از ۲ هزار مزرعه کشاورزی و ۶۰۰ باغ وجود دارد که خوشبختانه قدم هایی برای احیای این محل ها نیز انجام داده ایم.

حجت ‌الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به ضرورت پویا بودن مجموعه وقف اظهار کرد: یکی از مسائلی که خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی برای نسل‌های بعدی حتی بعد از گذشت ۷۰۰ سال به یادگار گذاشته است، دانشگاهی است که در قرن ۸ بیش از ۱۲ هزار دانشجو داشته است، سازمان اوقاف نیز در این راستا فعالیت های مختلفی انجام داده تا وقف به صورت پویا در بیاید و بتواند درعرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، خدمت رسانی و اشتغال زایی کمک رسان مردم باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با انجام اقداماتی که در این راستا انجام گرفته شاهد رویداد های مختلف در این عرصه باشیم.