آمریکا: ۳ شیء ساقط شده بی خطر بودند
آمریکا: ۳ شیء ساقط شده بی خطر بودند
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌‎اند که سه شیء ناشناسی که به تازگی بر فراز آمریکای شمالی ساقط شده‌اند، برای مقاصد تجاری یا تحقیقات علمی استفاده می‌شوند.
به گزارش جارچی آذربایجان، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، کربی گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس اطلاعاتی است که ایالات متحده از تصاویر این سه شیء به دست آورده است چرا که هنوز لاشه این اشیاء پرنده پیدا نشده است.
وی افزود: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که این اشیاء پرنده نوعی بالون بودند که ممکن است مربوط به نهاد‌های تجاری یا تحقیقاتی و بنابراین کاملا بی‌خطر هستند.
به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، ایالات متحده آمریکا در ماه جاری میلادی چهار شیء پرنده را ساقط کرده است.
اولین مورد در آمریکا  یک بالون مشکوک به جاسوسی چین بود که در ۴ فوریه (۱۵ بهمن) سرنگون شد. سه شیء ناشناس هم به ترتیب جمعه بر فراز آلاسکا، یکشنبه در آسمان کانادا و در بالای دریاچه هورون ساقط شده‌اند.
هفته پیش یک بالون چند روزی را در پرواز بر فراز آمریکا ی شمالی سپری کرد تا اینکه واشنگتن اعلام کرد یک جت جنگنده F-۲۲ آن را در روز شنبه در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرده است.
مقامات پنتاگون آن را به عنوان یک «بالون نظارتی در ارتفاع بالا» توصیف کردند و گفتند که واشنگتن اقداماتی را برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات حساس انجام داده است.
ژنرال گلن وان هرک، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در آمریکای شمالی، روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفته است؛
پرسنل نیروی دریایی «در حال حاضر در حال انجام عملیات بازیابی هستند و گارد ساحلی آمریکا در تامین امنیت منطقه و حفظ امنیت عمومی کمک می‌کند.»
گارد ساحلی آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که در حال ایجاد یک منطقه امنیتی موقت در آب‌های ساحل سرف ساید در کارولینای جنوبی است؛ جایی که ارتش این دستگاه را سرنگون کرد.
جان بی کری

جان بی کری

ایالات متحدهٔ آمریکا (به انگلیسی: United States of America و به اختصار: USA) که به صورت خلاصه ایالات متحده یا آمریکا خوانده می‌شود.
یک کشور مستقل در آمریکای شمالی میان کشور کانادا و مکزیک و اقیانوس اطلس و آرام است.
آمریکا به‌جز سرزمین اصلی؛ با شیوهٔ حکومت جمهوری فدرال متشکل از ۵۰ ایالت، یک حوزهٔ فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده سومین کشور پهناور جهان محسوب می‌شود .
آمریکا با جمعیتی بیش از ۳۳۵میلیون نفر (آمار سال ۲۰۲۲) سومین کشور پرجمعیت جهان است.
پایتخت آمریکا واشینگتن، دی.سی. و پرجمعیت‌ترین شهر آن نیویورک سیتی در ایالت نیویورک است.
چهل و هشت ایالت آمریکا و منطقهٔ فدرال پایتخت در سرزمین اصلی ایالات متحدهٔ آمریکا واقع در آمریکای شمالی میان کانادا از شمال و مکزیک از جنوب، میان اقیانوس اطلس از شرق و اقیانوس آرام از غرب قرار دارند.
ایالت آلاسکا یک برون‌بوم در گوشهٔ شمال غربی آمریکای شمالی میان کانادا از شرق و تنگهٔ برینگ و روسیه از غرب جای گرفته‌است. ایالت هاوایی نیز یک برون‌بوم که به صورت مجمع‌الجزایری می‌باشد.
قلمروهای ایالات متحدهٔ آمریکا که در دریای کارائیب و اقیانوس آرام پراکنده هستند، نُه منطقهٔ زمانی را شامل می‌شوند.
جغرافیا، آب و هوا و حیات وحش فوق‌العاده متنوع و گوناگون آمریکا، این کشور را در زمرهٔ ۱۷ کشور دارای تنوع زیستی فراوان قرار داده‌است.
 سرخ‌پوستان دیرین و رنگین پوستان، ۱۵٬۰۰۰ سال پیش از سیبری از تنگه برینگ به قاره آمریکا مهاجرت کردند. استعمار قاره آمریکا توسط اروپایی‌ها از سده شانزدهم میلادی آغاز شد.
در آغاز ایالات متحدهٔ آمریکا با ورود امپراتوری بریتانیا در ویرجینیا و برمودا، امپراتوری هلند در نیو هلند، امپراتوری فرانسه در شمال و غرب و امپراتوری اسپانیا در تصرف رود می‌سی‌سی‌پی و جنوب غربی همراه بود.
قانون اساسی آمریکا در سال ۱۷۸۸ با اصلاحات دهگانه که مجموعاً با نام منشور حقوق ایالات متحده آمریکا می‌باشد، پی‌ریزی گردید.
در سال ۱۷۹۱ قانون اساسی که تضمین‌کننده حقوق طبیعی و قانونی بود، تصویب گردید. در خلال سده نوزدهم میلادی ایالات متحدهٔ آمریکا به شکلی قاطعانه، به توسعه ارضی آمریکای شمالی مشغول شد.