آذربایجان‌شرقی ۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر معلول دارد
آذربایجان‌شرقی ۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر معلول دارد
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد:تعداد معلول استان ۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر بوده یعنی ۵.۳ معلولان کل کشور را معلولان استان آذربایجان‌شرقی تشکیل داده‌اند.

به گزارش جارچی آذربایجان،  فرگل صحاف، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی تقریبا با تمام آحاد جامعه در ارتباط بوده و بخشی از این جوامع را معلولین جسمی، ذهنی و یا ترکیب هر دو شامل می‌شود که بهزیستی نیز با این آحاد هم در ارتباط است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: در سال گذشته برای هفت هزار و ۴۶۳ مورد مشاوره ژنتیک انجام شده است و امسال نیز در ۶ ماهه اخیر  ۴ هزار و ۱۰۵ مورد اقدامات شده است.

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی در نوزادان، غربالگری بینایی بین کودکان توسط بهزیستی انجام می‌گیرد، ادامه داد: به‌طوریکه سال گذشته برای  ۴۷ هزار و ۸۱۱ مورد غربالگری شنوایی و در ۶ ماهه اول امسال نیز برای  ۲۳ هزار و ۹۲۳ مورد غربالگری شنوایی انجام گرفته است.

صحاف تعداد معلولان آذربایجان‌شرقی را ۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر اعلام کرده و افزود: تعداد معلول استان ۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر یعنی ۵.۳ معلولان کل کشور را معلولان استان آذربایجان‌شرقی تشکیل داده‌اند همچنین استان ما از لحاظ معلولیت ششمین استان است، لازم به ذکر است که بگوییم ۲۹ هزار و ۶۹۹ مورد زن معلول و  ۴۹ هزار و ۷۴۹ مورد مرد معلول در استان وجود دارد.

صحاف با تاکید بر اینکه استان از نظر تعداد معلول شدید و خیلی شدید در رتبه بالا قرار دارد، تصریح کرد:  ۵۳ درصد کل معلولان استان را معلولیت شدید تشکیل داده است  و این نشان می‌دهد که خدمات بیشتری برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و این نیز یعنی ما به اعتبارات زیادی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: یکسری معلولین وجود دارد که خانواده‌ها توان نگهداری از آنها را ندارند از این‌رو ۵۱ مرکز شبانه در استان وجود دارد که به صورت شبانه‌‎روزی خدمات برای دو هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر مستمری‌بگیر در استان داریم که به عبارتی ۹۳ درصد افراد  تحت پوشش ما مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تعداد افراد معلول دارای دفترچه بیمه سلامت در استان ۵۱ هزار و ۷۲۹ نفر است و اگر بقیه معلولین جزو این دسته نیستند قطعا  از جاهای دیگر بیمه شده‌اند.

صحاف در پایان سخنان خود بیان اینکه از لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال از بند پ برای  ۶هزار ۷۷۲ نفر اعتبارات تسهیلات اشتغال داده‌ایم، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۲۷ نفر اعتبار که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بود را پرداخت کردیم که ۶۳۷ نفر از آنها معلول بودند.