گل پیروزی‌بخش تراکتور به فولاد در دقیقه ۱۰۰
گل پیروزی‌بخش تراکتور به فولاد در دقیقه ۱۰۰
تراکتور با تک گل دقایق پایانی هادی محمدی، فولاد خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

به گزارش جارچی آذربایجان، در این بازی که روز چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز و با حضور تماشاگران برگزار شد تراکتور با گل دقیقه ۹۸ بازی توسط هادی محمدی سه امتیاز شیرین این دیدار را از آن خود کرد.

فولاد در سه سال گذشته و در سه بازی که در تبریز انجام داده بود مقابل تراکتور شکست نخورده بود.

این برد در حالی برای تراکتوری ها به دست آمد که بازیکنان فولاد در بیشتر دقایق بازی به ویژه دقایق پایانی، اتلاف وقت را در دستور کار قرار داده بودند.

اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم و اسماعیل احمدی تیم داوری این بازی بودند و خورشیدی برای کنترل بهتر بازی به هادی محمدی از تراکتور و حمید بوحمدان عارف آقاسی سینا شاه عباسی سینا مریدی از فولاد کارت زرد نشان داد.

تراکتور با برتری در این بازی ۲۹ امتیازی شد و جایگاه خود در رده پنجم تثبیت کرد.

ترکیب تیم تراکتور

محمدرضا اخباری، هادی‌محمدی، محمد آقاجانپور، ابوالفضل رزاق‌پور، صفا هادی (۸۹ هاشم نژاد)، شاهین ثاقبی(۱۵ مهدی کیانی)، ریکاردو آلوز، گوستاوو، محمد قنبری( ۸۹ سلامی)، محمدرضا عباسی (۶۸ حامد پاکدل) و رضا اسدی

ترکیب تیم فولاد

شهاب گردان، محمد امین حزباوی، سینا شاه عباسی، عارف آقاسی، سعید آقایی(۷۵ وحید حیدریه)، حمید بوحمدان، سینا مریدی(۸۵ غبیشاوی)، روبرتو تورس، احسان پهلوان( ۸۷ کوشکی)، سعید واسعی، ساسان انصاری

بازیکنان دو تیم برای همدردی با زلزله زدگان خوی و ادای احترام به جانباختگان این حادثه، پیش از آغاز بازی یک دقیقه سکوت کردند.

به رغم اینکه هواداران تراکتور خواستار تغییر ساعت بازی از سوی برگزارکنندکان شده بودند تا در یک روز غیر تعطیل و کاری این بازی را از نزدیک تماشا کنند اما بازی بدون تغییر در ساعت آن برگزار شد و بسیاری از هواداران دقیقه ها بعد از آغاز بازی، وارد ورزشگاه می شدند.

باشگاه فوتبال تراکتور تبریز یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۹ در شهر تبریز پایه‌گذاری شده‌است. این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر خلیج فارس حضور دارد. در سال ۱۳۹۷ توسط محمدرضا زنوزی مطلق به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری شد.

این تیم که با نام تراکتورسازی شناخته می‌شد، بعد از شروع مالکیت محمدرضا زنوزی مطلق نام این باشگاه تغییر یافت و در حال حاضر نام این باشگاه، باشگاه فرهنگی، ورزشی، اقتصادی تراکتور آذربایجان می‌باشد.

تراکتور تا فصل ۸۱–۱۳۸۰ در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد؛ اما در پایان آن فصل به دسته پایین‌تر سقوط کرد و پس از ۸ سال تلاش ناموفق برای صعود، سرانجام در سال ۱۳۸۸ دوباره به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت.

تراکتور از سال ۱۳۸۸ تحت مسئولیت سپاه عاشورا بوده و به دلیل قرار گرفتن در رده تیم‌های نظامی، قادر به جذب بازیکنان سرباز بود. تراکتور پس از صعود به لیگ برتر، روند رو به رشدی داشته و پس از قرار گرفتن در میانه جدول در فصل‌های ۸۹–۱۳۸۸، ۹۰–۱۳۸۹، سه بار نایب قهرمان لیگ برتر در لیگ‌های ۹۱–۱۳۹۰، ۹۲–۱۳۹۱، ۹۴–۱۳۹۳، شده‌است. تراکتور همچنین در سال‌های ۹۳ و ۹۹ دوبار قهرمان جام حذفی شده‌است.

پس از صعود به لیگ برتر فراز کمالوند، امیر قلعه‌نوعی (دو بار)، تونی اولیویرا (سه بار)، مجید جلالی و رسول خطیبی مربیگری تیم را بر عهده داشته‌اند. کمالوند به دلیل صعود به لیگ برتر، تونی به دلیل فتح جام حذفی و قلعه‌نوعی به دلیل کسب اولین سهمیه آسیایی با تراکتور و اولین صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نام خود را در تاریخ باشگاه ثبت کرده‌اند.

مهدی کیانی، عضو تیمی که سال ۱۳۸۸ به لیگ برتر صعود کرد، با سابقه ۱۱ فصل حضور در تراکتور و محمد ابراهیمی با ۷ فصل حضور از با سابقه‌ترین بازیکنان تراکتور بودند.
تراکتور در سال ۱۳۹۹ دومین مقام قهرمانی خود در جام حذفی ایران را همراه ساکت الهامی کسب کر