هشدارمدیریت بحران آذربایجان‌شرقی نسبت به یخبندان ولغزندگی جاده‌ها
هشدارمدیریت بحران آذربایجان‌شرقی نسبت به یخبندان ولغزندگی جاده‌ها
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر وجود دارد.

به گزارش جارچی آذربایجان، مرتضی مینویی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر جمعه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش برف و مه و وزش باد گاهی به نسبت شدید می‌شود، اظهار کرد: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، سقط بهمن و کولاک برف دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

مینویی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفرهای ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر شد.

وی بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای نمک پاشی و برف روبی به ویژه در معابر کوهستانی تاکید کرد.