سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در آذربایجان شرقی ۱۱ جلد است
سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در آذربایجان شرقی ۱۱ جلد است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در استان ۱۱ جلد است، گفت: در مقایسه با دیگر استان‌ها در رتبه اول از این نظر قرار داریم؛ اما کتاب‌ها باید از انتشارات جدیدتر باشند.

به گزارش جارچی آذربایجان، مسعود سعادتی با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در آذربایجان شرقی ۱۱ جلد است، افزود: ۱۱ هزار ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی و ۲ هزار و ۷۱۵ کتابخانه مستقل و غیرمستقل در دوره اول و دوم متوسطه وجود دارد که این تعداد باید ۱۶ هزار و ۱۹۳ مورد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در ۷۰ درصد مدارس مقطع ابتدایی استان، کتابخانه های تکمیل شده وجود دارد و در دوره متوسطه اول و دوم نیز بیش از ۹۱ درصد مدارس کتابخانه دارند.

سعادتی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌های مدارس واقع در مناطق محروم از اولویت های این مجموعه است، گفت: در این راستا سال گذشته ۳۲۰ کتابخانه با صرف چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در استان تجهیز شد.

وی یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی، در دسترس بودن کتاب برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مرور آمار در حوزه کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش در بخشی عمده‌ای خوشایند و در بخشی دیگر نیز هشدار دهنده است.

سعادتی همچنین به اجرای برنامه تحول در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: تنها راه تحول در آموزش و پرورش، عمل به سند تحول و اجرای دقیق آن است.

وی ادامه داد: مهارت تفکر در وجود دانش آموزان، یکی از مهمترین شاخص‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان باید برای رسیدن به خلاقیت و حل مسائل در زندگی اجتماعی به این مهم دست پیدا کنند.

گفتنی است امسال ۷۳۳ هزار دانش آموز و ۴۳ هزار معلم در ۶ هزار مدرسه آذربایجان شرقی به فعالیت آموزشی و تربیتی مشغول هستند.

این استان دارای یکهزار و ۲۸۵ مدرسه غیرانتفاعی با ۱۳۰ هزار دانش آموز است.