حمایت قاطع اعضای شورای شهر تبریز از راه اندازی کارخانه نوآوری
حمایت قاطع اعضای شورای شهر تبریز از راه اندازی کارخانه نوآوری
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در صد و سی و سومین جلسه علنی حمایت قاطعانه خود را از راه اندازی کارخانه نوآوری تبریز اعلام کردند.

به گزارش جارچی آذربایجان، اقدامات انجام یافته در رابطه با راه اندازی کارخانه نوآوری شهرداری تبریز در صد و سی و سومین جلسه علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با راه اندازی کارخانه نوآوری تبریز بیان کرد: موضوع قرارگاه هوشمند در جلسات متعدد کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، در خصوص راه اندازی کارخانه نوآوری هم مواردی در جلسات طرح شده بود.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اکنون لازم است لایحه راه اندازی کارخانه نوآوری به کمیسیون ارجاع داده شود تا اگر سوالاتی هم وجود داشته باشد در جلسات کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

زعفرانچیلر یادآور شد: لایحه راه اندازی کارخانه نوآوری پس از بررسی در کمیسیون فناوری شورای شهر تبریز به منظور تصویب به صحن علنی ارجاع داده می شود تا پس از آن اقدامات اجرایی شروع گردد.

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری اقدامی ارزشمند بوده که با اجرایی شدن آن تغییر و تحولات ارزنده در شهر نمایان خواهد شد، از استاندار آذربایجان شرقی و از شهردار تبریز به جهت پیگیری راه اندازی این مجموعه تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: به خاطر دارم که چند سال پیش به هنگام بازدید از وضعیت شهر در زمستان با فردی که دستگاهی برای برف روبی اختراع کرده بود آشنا شدم و در خصوص حمایت از کارهای او هم پیگیری هایی داشتم منتهی محلی برای توسعه و پیشرفتش وجود نداشت.

بابایی اقدم در بخشی از سخنانش اذعان کرد: در نفس کار تردیدی نیست و ما هم به عنوان شورای شهر باید حمایت های لازم را از راه اندازی چنین مجموعه ای داشته باشیم، فقط یک سوال از شهردار در این خصوص دارم آن هم اینکه سوله های موجود در محدوده وضعیتشان چگونه است و آیا همگی به کارخانه نوآوری اختصاص خواهد یافت یا خیر.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: به دلیل اینکه ماهیت محدوده ای که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، پارک است، آیا با راه اندازی این کارخانه ترافیکی در آنجا رخ خواهد داد! شهرداری چه تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته است.

بابایی اقدم در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پیشنهادم این است که به فکر فضاهای مرده دیگر شهر باشیم تا این حرکن ارزنده و مطلوب به نتیجه درخشان منتهی شود.

روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه عنوان کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری برازنده شهر تبریز بوده که لازم است اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد ، بهتر است لایحه مربوط به راه اندازی کارخانه نوآوری در کمیسیون های ذیربط بررسی شده و نتایج آن در صحن ارائه شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: با انتقال پادگان ارتش، فضای ارزشمندی در داخل شهری ایجاد شد  و متر به متر آن فضا ارزشمند است، هر اقدامی در این محل صورت گیرد، باید ارزش آن را داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: این کاری که با هدایت دولت و مشخصا استانداری صورت می گیرد یکی از اقدامات خوبی است که اگر محقق شود طبیعتا نتایج خوبش را خواهیم دید.

رشیدی یادآور شد: بهتر است به عنوان نمونه و پایلوت در فضای تعریف شده این اقدام رخ دهد تا نتایجش در بازه زمانی یکساله مشخص شود.

شهرام دبیری، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه عنوان کرد: نوآوری در ایران نوپا بوده و اگر بهتر عمل نکنیم، نیروهای متخصص ما در دیگر کشورها جذب می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: باید زمینه را فراهم کرده و مانع از جذب فکرهای خلاق توسط کشورهای پیشرفته دنیا شویم چراکه در این صورت شاهد رخدادهای خوب در کشور خواهیم شد.

دبیری با بیان اینکه می‌توانیم تبریز را به عنوان شهری پیشرو در این حوزه معرفی کنیم، خاطر نشان کرد: مشارکت شهرداری در این زمینه مطلوب است و باید بستری برای حمایت از شرکت‌های کوچک و بزرگ باشد.

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: پیشنهادمان این است که لایحه راه اندازی کارخانه نوآوری تبریز به کمیسیون های فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و تحقیق، نظارت و حقوقی شورای شهر به منظور بررسی بیشتر ارجاع داده شود.

برگی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: موفقیت هایی که کارخانه های فناوری کسب می کند نشان از تولیدات ارزنده و مطلوبشان است.

در پایان لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مشارکت شهرداری تبریز در ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری در ۸ سوله پارک باغشمال به صورت یک فوریت اعلام وصول شد و در ادامه یک فوریت لایحه به تصویب رسیده و به کمسیون‌های فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و تحقیق، نظارت و حقوقی شورای شهر تبریز ارجاع داده شد.