سیاست نوسازی مدارس آذربایجان شرقی ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر
سیاست نوسازی مدارس آذربایجان شرقی ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: یکی از اصلی ترین و مهم ترین سیاست های اداره کل نوسازی مدارس استان ساماندهی مدارس کانکسی بالای 10 نفر است.

به گزارش جارچی آذربایجان، فرهاد فرهودی ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی روستاهای ما جمعیت گریز است و کمتر از پنج دانش آموز دارند که ممکن است چند سال دیگر دانش آموزی نداشته باشد و به همین دلیل سیاست نوسازی ساماندهی مدارس کانکسی بالای ده نفر است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است که درهیچ کشوری نمی تواند به تنهایی مشکلات را حل کند و باید نهادهای مختلف دست ما را بگیرند، در همین راستا سپاه پاسداران یار و یاور آموزش و پرورش است که امروز نمادی از این اتفاق رخ داد.

فرهودی در خصوص نوسازی هنرستان‌های استان نیز توضیح داد: توجه به هنرستان‌ها از دیدگاه نوسازی مداس بسیار مهم است چون این مدارس نیروی فنی آماده به کار تحویل جامعه می‌دهد و به همین دلیل اعتبار خاصی برای تجهیز هنرستان‌ها داده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در خصوص ساخت مدرسه در شهر جدید سهند در سفر دوم ریاست جمهوری قول داده شد که ۹ مدرسه توسط شرکت عمران سهند ساخته شود.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پرژوه‌های خیرین مصوب شد، ابراز داشت: ۱۰۰میلیارد از این اعتبار را اداره کل نوسازی، ۵۰ میلیارد از اعتبار استانی و ۲۵۰ میلیارد اعتبار دو ساله بود که جذب کرده‌ایم که بخشی از پروژه‌ها در دهه فجر ۱۴۰۱ افتتاح و بخشی در مهر ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

وی درباره مدارس غیرمستحکم در استان توضیح داد: ۲۰ درصد فضاهای آموزشی ما غیرمستحکم است که روی نوسازی این ۲۰ درصد تمرکز کرده‌ایم. در چاراویماق دو برابر تعداد بازسازی‌های گذشته مدارس بازسازی شده داریم که ۳۵ مدرسه جدید که در سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ کلاس درسی با سیستم گرمایشی غیراستاندارد داریم که عمدتا در مناطقی هستند که زیرساختی مانند گاز نداریم، مدارس خشتی در استان نداریم اما ۹۱ مدرسه سنگی داریم که ۴۶ مدرسه نیاز به استحکام دارند.

فرهودی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: نوسازی مدارس برمبنای نیاز آموزش و پرورش انجام شده و ممکن است مدارسی تخریب شده اما از آنجایی که نیاز نبوده است یا خیرساز بوده است که خیرین توان بازسازی آن را ندارند، به همان شکل مانده است به همین دلیل بعضی‌ مدارش مازاد است که در طرح مولدسازی آن‌ها را به فروش رسانده و برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌سازی هزینه کنیم.