راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده خوی و ترکیه/ درآمدهای پایدار هلال احمر آذربایجان‌شرقی بیش از ۶ برابر افزایش یافته است
راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده خوی و ترکیه/ درآمدهای پایدار هلال احمر آذربایجان‌شرقی بیش از ۶ برابر افزایش یافته است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از ایجاد و راه اندازی تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه خبر داد.

به گزارش جارچی آذربایجان، حمید منجم ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که یک سال قبل مدیریت هلال احمر آذربایجان شرقی را بر عهده گرفتم این مجموعه مشکلات ریز و درشت زیادی داشت و به لحاظ دپوی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در مواقع بحرانی شرایط چندان قابل تعریفی نداشت که در همین راستا اقداماتی را اتخاذ و عملیاتی کردیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: هم اکنون بسیاری از تجهیزات تکمیل شده و خودروهای راکد جمعیت هلال احمر استان فعال شده است، تعداد ۲۳ خودروی مجموعه نیز که در دست افراد بود به معاونت امداد واگذار شده و تعداد سگ های زنده یاب که تنها یک قلاده بود و آن نیز به دلیل کهولت سن چندانی کارآیی نداشت، به سه قلاده افزایش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد و راه اندازی تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه خبر داده و افزود: تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه ایجاد و ۲۰ کاروان سلامت به مناطق و بخش های مختلف حادثه دیده اعزام شده اند.

این مقام مسئول فعالیت واحد سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم، تجهیز مرکز توانبخشی، اتمام تعداد هفت طرح نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته و تلاش برای ایجاد واحد شیمی درمانی را از اقدامات یک سال اخیر و برنامه های اولویت دار هلال احمر در استان بیان کرد.

منجم با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به ۸۵ درصد برنامه کوتاه مدت و یک ساله خود دست یافته است، عامل اصلی دستیابی به این موفقیت را وجود نیروی انسانی برجسته، خدوم و عاشق فعالیت های داوطلبانه دانست که در تمامی شرایط سخت و دشوار هیچ گاه دست از فعالیت بر نمی دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمدهای پایدار این مجموعه طی یک سال اخیر نسبت به پارسال بیش از ۶ برابر افزایش یافته است، گفت: این افزایش درآمدها ناشی از مولدسازی، خرید تجهیزات مختلف، ساماندهی درآمدها و مهمتر از همه ایجاد انگیزه کافی در میان کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان است.

منجم در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ۳۲ هزار دواطلب جوان داشته که هشت هزار نفر آنها را داوطلبان بالای ۳۵ سال شامل می شود در حوادث و اتفاقات مختلف اقدام به خدمات رسانی می کند.