آذربایجان‌شرقی ۲۶۷ شهیده تقدیم اسلام کرده است
آذربایجان‌شرقی ۲۶۷ شهیده تقدیم اسلام کرده است
مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی عنوان کرد: آذربایجان شرقی 267 زن شهیده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

مریم جلیلی در گفت و گو با جارچی آذربایجان در خصوص نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس زنان در کنار مردان احساس تکلیف کرده و گام های بسیار موثری برداشته که هم اکنون نیز شاهد ادامه رشادت ها و فداکاری های آنها هستیم.

مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: بانوان استان ما نیز مانند سایر زنان در کشور با احساس تکلیف با وجود بعد مسافت میدان جنگ با این استان به صورت داوطلبانه به مناطق جنوب و غرب کشور رفته و به عنوان امدادگر و رزمنده در کنار رزمندگان فعالیت می کردند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: آذربایجان شرقی با ۲۶۷ زن شهیده که از این تعداد۳۸  نفر شهیده دبیرستان زینبیه و دبستان ثارالله میانه، یک شهیده در حرم رضوی و یک شهیده امر به معروف دارد که نیاز به یک حرکت جدی در خصوص زنده نگه داشتن نام شهدای زن داریم.

جلیلی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: رزمندگان زن که تاکنون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مفتخربه ثبت و ضبط خاطرات آنها شده است ۵۸ امداد گرو رزمنده زن بوده است.