۵۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت اند
۵۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت اند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن ۵۲ درصد از جمعیت استان خبر داد و گفت: دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش جارچی آذربایجان، وحید مجیدی صبح روز یکشنبه در صد و سی امین جلسه علنی اظهار کرد: دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که ۵۲  درصد از جمعیت استان را شامل می شود، از این تعداد ۴۲۹ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و ۱۱۰ هزار نفر در قالب اقشار خاص، جانبازان و ایثارگران و … تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه قرار گرفته  و  ۴۵ هزار نفر در این خصوص بیمه شدند، گفت: یکی از اقدامات اساسی بیمه سلامت، توسعه دولت الکترونیک است که در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه شده است،: از چندین سال قبل دفترچه بیمه حذف شده و استفاده از کد ملی برای نسخه‌پیچی جایگزین شده و استان ما نیز پیشرو در استفاده از خدمات الکترونیک در حوزه بیمه است.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان که هزینه چاپ دفترچه بود با حذف آن به محیط زیست کمک کردیم، تنها دو درصد از نسخه ها چاپی بوده و مربوط به داروهای خاص و بیماری های سرطان است.

مجیدی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای درمان ۴۱ بیماری صعب العلاج بودجه در نظر گرفته است که ۲۷۰۰ خدمت از این طریق برای بیماران سرطان، ام‌اس، اوتیسم، اس ام ای، دیالیز، بیماران پروانه ای و… تعریف شده است.

در ادامه صد و سی و امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای حاضر در این جلسه در خصوص مباحث مربوط به بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر کردند.