کسب رتبه سوم کشوری در المپیاد استعداد های برتر
 کسب رتبه سوم کشوری در المپیاد استعداد های برتر
مدیرکل ورزش و جوانان از کسب رتبه سوم کشوری در المپیاد استعداد های برتر توسط استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جارچی آذربایجان حبیب ستوده نژاد در بازدید از غرفه پایگاه خبری جارچی آذربایجان گفت: ما از ابتدای سال نهایت سعی خود را در فعال بودن بحث زیر ساخت تمام پروژه هایی که در دست داریم کرده ایم و لذا در بحث ورزش نیزعملکرد مان در ۶ ماهه اول سال خوب بوده است و در زمینه ورزش همگانی نیز توانسته ایم رتبه اول کشوری را با فاصله ۱۵ امتیازی از استان تهران را کسب کنیم.

وی افزود: در بحث توسعه ورزش همگانی سعی کردیم با ایجاد برنامه های ورزشی همگانی در استان به خصوص در شهر تبریز بعد از وقفه ای که در دوران کرونا اتفاق افتاد رغبتی دوباره در جامعه به ورزش همگانی ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اذعان کرد: در بحث اوقات فراغت در سه ماهه تابستان هیئت های ورزشی در ۵۳ رشته برنا مه های متنوع و خوبی اجرا کرده اند که توانستیم در ۷ رشته از ۲۹ رشته ورزشی میزبان المپیاد های استعداد های برتر باشیم که این راستا ۲۰۰ نفر از اول شهریور ماه تا ابتدای مهر ماه میزبان وجود داشت که خوشبختانه توانستیم رتبه سوم کشوری با ۲۶ مدال طلا در رده ی سنی ۱۳-۱۶ سال کسب کنیم.

ستوده نژاد ادامه داد: این المپیاد بین پنج استان مشهد، شیراز، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی که میزبانی این مسابقات را بر عهده داشتند استان آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان میزبان برتر انتخاب شد.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی که اجلاسیه ۲۶۴ ورزشکار شهید است خاطرنشان کرد: در هفته تربیت بدنی برنامه صبح نشاط را در تبریز را شروع به اجرا کرده و جشنواره فرهنگی ورزشی قره قیه در منطقه هارنا نیز برگزار شد که ۸۰ هزار نفر تماشاگر در این جشنواره حضور داشتند و لذا در این راستا در شهر بناب، شهر درچرخه همایشی با حضور ۲۰ هزار نفر شرکت کننده برگزار شد.

ستوده نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در خصوص پیشرفت عرصه ورزشی در استان انجام شده شاهد رویداد های عالی در این حوزه باشیم.