پلمب واحد تولیدی مواد شوینده تقلبی در تبریز
پلمب واحد تولیدی مواد شوینده تقلبی در تبریز
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ شرقی، خبر داد: یک واحد تولیدی پودر لباسشویی و سایر مواد شوینده تقلبی در تبریز پلمب شد.

به گزارش جارچی آذربایجان، صمد حضرتی در جمع خبرنگاران، از پلمب یک واحد مواد شوینده تقلبی در تبریز خبر داد و افزود: پس از دریافت گزارش مردمی در رابطه با تولید و توزیع انواع پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی با نام تجاری یک شرکت مشهور در این واحد تولیدی، تیم بازرسی مشترک در محل حاضر شدند و با بررسی مواد و کالاهای تولید شده موجود در آنجا موضوع را صورت جلسه و محل و تمامی تجهیزات مربوطه را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ شرقی، خبر داد: یک واحد تولیدی پودر لباسشویی و سایر مواد شوینده تقلبی در تبریز پلمب شد.

وی اظهار کرد: مقرر شد گروه بازرسی پس از انجام ثبت تخلف و تشکیل پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کند و پس از رسیدگی، حکم صادر شده برای شرکت اطلاع رسانی شود.

حضرتی ادامه داد: بازرسی از مراکز تولیدی و توزیعی متخلف برای کنترل مستمر با گزارش مستقیم مردم از طریق سامانه اینترنتی tazirat ۱۳۵.ir سازمان تعزیرات حکومتی با اولویت اجرا می‌شود تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

گفتنی است، در نیمه نخست سال جاری با رسیدگی به پنج هزار و ۴۴۶ پرونده در واحدهای اجرای احکام اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان به پرداخت بیش از ۹۰۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

 

ماده شوینده (به انگلیسی: Detergent) یک سورفکتانت یا ترکیبی از سورفکتانت ها است که در محلول های رقیق قابلیت پاک کنندگی دارد.

این ترکیب ها معمولاً آلکیل بنزن سولفونات هستند. این ترکیب ها شبیه به صابون ولی با قابلیت انحلال پذیری بیشتری در آب سخت هستند و این به دلیل آن است که احتمال تشکیل پیوند سولفونات قطبی (در مواد شوینده) کمتر از احتمال تشکیل پیوند بین کربوکسیلات قطبی (در صابون) با کلسیم و دیگر یون های موجود در آب سخت است.

مواد شوینده در انواع مختلفی تولید می‌شوند. صابون، پودرهای لباسشویی، مایع‌های لباسشویی و دستشویی و شامپو از انواع شوینده‌ها هستند.

در اوایل دهه ۱۹۵۰، استفاده روزافزون از ظروف غذاخوری پلاستیکی مشکلاتی را ایجاد کرد. فینیش در سال ۱۹۵۳ توسط شرکت آمریکایی Economics Laboratory (اکولب کنونی) ایجاد شد. این شرکت با بهره‌گیری از پژوهش‌هایی که در مورد نیازهای صنایع لبنی و غذایی صورت گرفته بود، دو محصول جدید را برای ماشین ظرفشویی خانگی در سال ۱۹۵۳ عرضه کرد. آن‌ها بعدها در سال ۱۹۶۹ اولین پودر بیولوژیکی را معرفی کردند.

محصولات مواد شوینده فینیش با پخش عمده محصولات به تمام نقاط کشور و جهان به عنوان یکی از پر فروش‌ترین و عالی‌ترین برندها شناخته شده می‌باشند که دارای تنوع زیادی هستند و با قیمت مناسب امکان ارسال به تمام جهان وجود دارد. این محصول ساخت کشورهای آلمان و ترکیه می‌باشد و دارای محبوبیت خاصی در میان مصرف‌کننده‌ها می‌باشد.

فنیش داری تنوع بسیار زیادی در محصولات خود است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • قرص ظرفشویی فینیش
  • ژل ظرفشویی فینیش
  • مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی فینیش
  • نمک ماشین ظرفشویی فینیش
  • پودر ماشین ظرفشویی
  • بوگیر ماشین ظرفشویی فینیش
  • مایع براق کننده و جلادهندهٔ ماشین ظرفشویی
  • …. این محصول بخش بسیار زیادی از بازار ایران را در اختیار خود دارد.