ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از عصر جمعه تا چهارشنبه آینده
ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از عصر جمعه تا چهارشنبه آینده
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز جمعه به استان، بارش برف در نواحی سردسیر و رگبار باران در نواحی مختلف آغاز می شود و فعالیت متناوب آن تا چهارشنبه آینده ادامه می یابد.

به گزارش جارچی آذربایجان، محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که فعالیت این سامانه بارشی موجب بروز مه و وزش باد گاهی شدید می شود و همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می گیرد، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بارش تگرگ و برخورد آذرخش و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بر انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی، احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی تاکید کرد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه ای، محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.