مسئولان استانی نسبت به نامه وزارت کشور در خصوص طرح جامع ترافیک تبریز واکنش نشان دهند
مسئولان استانی نسبت به نامه وزارت کشور در خصوص طرح جامع ترافیک تبریز واکنش نشان دهند
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: مسئولان استانی نسبت به نامه وزارت کشور در خصوص طرح جامع ترافیک تبریز واکنش نشان دهند.

به گزارش جارچی آذربایجان، روح الله دهقان نژاد اظهار کرد: بحث مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر تبریز موضوعی بوده که امروز در خصوص آن تذکراتی خواهم داد، یک قسمت بحث مربوط به داخل مجموعه شهرداری بوده که آن را کمیسیون تحقیق و نظارت و حقوقی در حال پیگیری است و قسمت دوم هم مربوط به مجموعه استانداری و وزرات کشور است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: مشکلی که شهر تبریز در حوزه ترافیک با آن روبروست، به دلیل همان بحث داخلی است که آن را بررسی خواهیم کرد، اما از سال ۸۵ طرح جامع ترافیک در تبریز اجرایی می شود . در سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز اقدام به برخی امورات در راستای طرح جامع کرده ولی ناقص مانده است، از سال ۱۴۰۱ هم در این خصوص برخی اقداماتی صورت گرفته که طبق روند استاندارد پیش نرفته است.

نائب رییس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علیرغم تمام مشکلات از شهردار میخواهیم که بقیه روند را به روش و طرق دیگری ادامه دهند، اما بحث وزارت کشور هم موضوع دیگری است که معاون وزیر در این خصوص نامه نوشته اند که آن نامه الان تمام بحث هایی که مربوط به طرح ترافیک شهر تبریز را مسکوت نگه داشته است و بر این اساس تا زمان تصویب طرح جامع شهرداری تبریز هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد.

دهقان نژاد افزود: در خوشبینانه ترین حالت اگر طرح جامع ترافیک امروز شروع شود تقریبا ۵ سال زمان می برد تا تکمیل شود، شورای ترافیک در این باره جلسات چندانی نداشته است، این هشدار جدی بنده به مسئولان ذیربط است تا به نامه معاون وزیر واکنش نشان دهند.

دهقان نژاد با بیان اینکه اولویت اصلی شورای ششم حوزه حمل و نقل است، ابراز کرد: سوالم این است که چرا طرح جامع ترافیکی در شهر تبریز با این مشکل مواجه شده است؟ خواهشمندیم مسئولان در این باره سریعا واکنش نشان دهند و طرح هم در شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.