تحلیل بازی‌های فوتبالی از طریق هوش مصنوعی
تحلیل بازی‌های فوتبالی از طریق هوش مصنوعی
کارشناس و آنالیزور رسمی فیفا در تبریز عنوان کرد: ما می توانیم هر ۱۴ دقیقه یک بار برای بازی‌های زنده از طریق هوش مصنوعیتحلیل ارائه دهیم.

به گزارش جارچی آذربایجان، محمود نورانی صبح روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت مربوط به آنالیز فوتبال از طریقخوش مصنوعی را در سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و در سال ۲۰۲۰ هم آن را به فیفا ارائه دادیم و از طریق فیفا این امر را پیش برده ایم کهنهایتا در سال ۲۰۲۳ به تایید فیفا رسید.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: زمان زیادی برای این کار صرف کردیم اما فیفا به دلیل قدرتی که طرح داشت، آن را تایید کرد، ناگفتهنماند ما بین ۱۰ کشور مقام سوم را کسب کردیم و به حد نصاب رسیدیم.

نورانی با بیان اینکه ما می توانیم هر ۱۴ دقیقه برای بازی‌های زنده تحلیل ارائه دهیم، ادامه داد: ضعف تیم‌ها، حمله ها و تعویض‌ها،نقاط ضعف دروازه بان از جمله بحث هایی است که ما میتوانیم در خصوص آنها تحلیل ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: برنامه ما با قدرت زیادی پیش می‌رود برای اینکه اعتبار برنامه را بالا ببریم، از فیفا باتلاش‌های فراوان سرور دریافت کردیم.

نورانی در ادامه سخنانش یادآور شد: برای این کار بالای ۶ میلیارد هزینه کردیم، به جز این چهار پروژه دیگر هم در حال انجام است کهبه زودی از آنها نیز رونمایی خواهد شد.

علیرضا خدایی، مشاور این کارشناس و آنالیزور رسمی فیفا در تبریز هم اظهار کرد: این برنامه دارای قابلیت‌هایی بودهکه اگر از دوربین های حرارتی استفاده کنیم حالت روحی، سلامت جسمانی و نقاط ضعف را مشخص می شود.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این برنامه می تواند بهترین نوع تمرین در بدنسازی را نسبت به متابولیسم بدنی ارائهدهد منتهی در این راستا تجهیزات کمی به روز نیست.

حسین زاده رئیس کمیته مربیان هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی هم در ادامه این نشست عنوان کرد:این امر برای اولین بار در کشوررخ داده که در نوبت خو اتفاق بسیار خوبی به شمار می آید، امیدواریم در آینده نزدیک به جایگاه خوبی برسیم.

لازم به ذکر است محمود نورانی، کارشناس و آنالیزور رسمی فیفا در تبریز بوده که توانسته نرم افزار تحلیل فوتبال با استفاده از هوشمصنوعی را ایجاد کند.