تحقق عدالت در حوزه سلامت پیگیری می شود/ ارتقای خدمات نظام سلامت در شهرستان ها
تحقق عدالت در حوزه سلامت پیگیری می شود/ ارتقای خدمات نظام سلامت در شهرستان ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تحقق عدالت در حوزه سلامت را یکی از اصلی ترین برنامه های دانشگاه دانست و گفت: تلاش می کنیم تا خدمات نظام سلامت را در شهرستان ها ارتقا دهیم و امسال برای اولین بار بیمارستان‌های هریس و اسکو با کسب اعتبار رتبه درجه یک را کسب کردند.

به گزارش جارچی آذربایجان، بهمن نقی‌پور در نشست خبری که روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ در محل بیمارستان کودکان مردانی آذری برگزار شد اظهار کرد: توجه به توسعه ارائه خدمات در نقاط مختلف استان به جد مورد توجه است و تلاش می کنیم ارائه خدمات در بیمارستان های شهرستانی با کیفیت مطلوبی صورت گیرد.

وی، از اجرای ۱۴ اردوی جهادی پزشکی در مناطق محروم استان خبر داد وگفت: ارائه خدمات درمانی در این اردوها به صورت رایگان صورت می گیرد و با توجه به هزینه های بالای خدمات دندان پزشکی و نیاز مبرم به این موضوع در مناطق محروم تلاش کردیم تا تمرکز این اردوها در کنار دیگر تخصص ها به ارائه خدمات در حوزه دندان پزشکی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰۰ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی برای معلولان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد و … ارائه شده است که در همه این اردوها اساتید و دانشجویان جهادی به ارائه خدمت پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نظارت بر نحوه ارائه خدمات در بخش های دولتی و خصوصی را نیز یاد آور شد و گفت: نظارت جامع بیمارستانی در پنج حوزه به صورت منظم ونظامند انجام می شود.

وی برخورد با واحد های متخلف را نیز از برنامه های پیش روی این دانشگاه در راستای ارائه خدمات با کیفیت دانست و گفت:  برای نمونه در بحث دندان پزشکی اخیرا ۹ واحد دندانپزشکی پلمب شده و هفت واحد دیگر نیز برای بررسی به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیری جمعیت و ضرورت توجه جدی به این موضوع گفت: معضل پیری جمعیت موضوع  سیاسی نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا سیاست های ابلاغی در راستای جوانی جمعیت به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

نقی پور، از پیری جمعیت به عنوان معضل آینده کشور نامبرد و گفت: بر اساس آمار موجود فرزند آوری ارتباط مستقیمی با وضعیت مالی ندارد و در برخی از موارد  تعداد فرزندان زوجینی که وضعیت مالی خوبی دارند، کمتر است و در نتیجه این موضوع به اقتصاد هم ربط خاصی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز اظهار کرد: مراحل ساخت این پروژه از شش سال پیش آغاز شده است و اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۲۲ درصد رسیده و برای تکمیل آن بیش از چهار هزار میلیارد تومان نیاز است.

نقی پور، خاطرنشان کرد: بدون شک تخصیص اعتبار نقش اصلی را در اتمام این پروژه خواهد داشت و ما تلاش کردیم تا از جذب اعتبار از محل سفر رئیس جمهور و مولد سازی پروژه را ادامه دهیم.