افزایش ۳۰ درصدی صادرات تراکتور
افزایش ۳۰ درصدی صادرات تراکتور
مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران از افزایش 30 درصدی صادرات تراکتور خبر داد.

به گزارش جارچی آذربایجان، مصطفی وحیدزاده شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سال گذشته و امسال ۱۰۰۰ نفر نیرو به طور مستقیم جذب کردیم و ۶۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم و مستقیم جهت افزایش تولید جذب شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش ابراز کرد: ما علیرغم تحریم ناجوانمردانه که بر کشور ما تحمیل شده، به بیش از ۲۵ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کنیم ، خوشبختانه آمار صادرات نه تنها عقب نشینی نکرده بلکه روز به روز هم افزایش صادرات داریم.

مدیرعامل گروه تراکتور سازی ایران در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: ۶۰۰ هزار دستگاه در کل مزارع کشور داریم که ۵۰ درصد آنها فرسوده است و هزینه گزافی تحمیل می‌کنند و با نامه‌ای آمادگی خود را اعلام کردیم که وزارت صمت و جهاد کشاورزی ساز و کار خود را آماده کند، که فروش خود را به جایگزینی تراکتورهای فرسوده اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه روی خطی حرکت می‌کنیم که ضرر نکنیم و کشاورز هم متحمل هزینه اضافی نشود، ادامه داد: ۸۵ درصد قیمت محصول تمام شده مربوط به مواد اولیه و قطعات و ۱۵ درصد سایر هزینه هاست و به رغم دریافت مجوز برای افزایش قیمت ۱۷ درصدی تراکتور، تنها ۱۱ درصد افزایش قیمت را داشتیم.

وحیدزاده با بیان اینکه برای تولید خودروی شاسی بلند در این کارخانه، سهام ۸۰ به ۲۰ را به طرف خارجی پیشنهاد داده‌ایم و در حال مذاکره هستیم، ادامه داد: این خودرو در حال حاضر برای مصرف عموم ارائه نشده و در برخی ارگان‌ها مصرف شده و در اصفهان تولید می‌شود.

مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران اذعان داشت: حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیش از قیمت داخلی به خارج از کشور به فروش می‌رسانیم و میزان واردات ما ۲ الی ۳ درصد است، آن هم در تراکتورهایی که ما تولید نمی‌کنیم.

وحیدزاده در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تراکتورسازی در ۲ کشور ونزوئلا و تاجیکستان خط تولید دارد و راه اندازی خط تولید در ۲ کشور آسیایی دیگر نیز در مراحل پایانی است، ۹۲ درصد قطعات تراکتور داخلی بوده و هشت درصد دیگر به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید داخلی از خارج تامین می کنیم.